facebook linkedin twitter Pagina mailen Pagina printen Voeg aan uw favorieten toe More...

Belfius Insurance onderstreept haar ambities en haalt 2 Decavi-trofeeën binnen.

23/10/2014

Decavi bekroont verzekeringspoot Belfius voor Tak 23 en duurzame ontwikkeling.

Op 22 oktober reikte Decavi haar verzekeringstrofeeën uit. Deze trofeeën belonen de verzekeraars voor hun positieve verzekeringskenmerken of hun vernieuwende aanpak. Tegelijk helpen ze de verzekerde om een keuze te maken in functie van zijn of haar specifiek verzekeringsprofiel. Belfius Insurance kaapt 2 trofeeën weg: zowel voor de Tak 23-beleggingsverzekering als voor duurzame ontwikkeling wordt de verzekeraar bekroond.

Tak 23, een beter perspectief op lange termijn

De historisch lage rentevoeten op de financiële markten hebben hun impact op de beleggingsverzekeringen. Dit tast vooral het rendement op Tak 21-verzekeringen aan. Net daarom bieden producten in Tak 23 of Tak 44 een mooi alternatief voor de belegger: in moeilijke marktomstandigheden bieden zij een beter perspectief op de lange termijn. Dat is uiteindelijk ook de rol die een kwalitatieve verzekeraar als Belfius Insurance moet spelen. Belfius Life Fund, het Tak 23-product, vraagt een actieve inzet van de klant : hij of zij kiest in overleg met de bankagent de fondsen waarin het product investeert.

Een gegeven dat wordt opgepikt bij het cliënteel: dat bewijst het succes van zowel de beleggingsverzekeringen in Tak 23 of het gecombineerde Tak 44 (Tak 21 gekoppeld aan Tak 23).

Van de 133 Tak 23-fondsen in deze categorie staan verscheidene fondsen in het Life Equities –gamma van Belfius Life Fund in de top drie van de beste fondsen op een termijn van een, drie en vijf jaar. Daarom bekroont de Decavi-jury het hele gamma. De klant kan opteren voor een overlijdenswaarborg van 110 procent van de waarde van het contract (Formule Plus 10). Het uitgekeerde aanvullende overlijdenskapitaal is beperkt tot 75.000 euro per verzekerde.

Duurzame ontwikkeling: Belfius gaat voluit voor een maatschappelijke meerwaarde

Belfius heeft een duidelijk maatschappelijk doel als duurzame en rendabele kredietverstrekker, en de uitgesproken ambitie om een warme bankverzekeraar te zijn, middenin de Belgische maatschappij. Een bankverzekeraar die mensen, verenigingen en ondernemingen voluit ondersteunt bij de ontwikkeling van hun projecten. Daarbij engageert Belfius zich voluit voor een hoge klanttevredenheid.

Al deze engagementen hangen samen: de sociale rol van Belfius speelt in het hart van haar commerciële activiteiten. Dat stralen de verschillende maatschappelijke acties ook uit, of het nu om mecenaat, welzijn, sport of kunst en cultuur gaat. Zo was Belfius recent nog partner van de Special Olympics, waarin ook 750 medewerkers van Belfius zich actief engageerden.

Concreet?

 

  • Belfius sensibiliseert zijn klanten door de ontwikkeling van innoverende producten (ecokredieten, autoverzekering per kilometer), en speelt zo in op grote maatschappelijke tendensen.
  • Belfius helpt ondernemers, of het nu jonge starters of gevestigde waarden zijn, hun ambities waar te maken met een breed gamma aan klantgerichte oplossingen.
  • Belfius financiert de bouw van rusthuizen, scholen, bibliotheken, ziekenhuizen, straten, pleinen,…
  • Belfius ontwikkelt samen met de OCMW’s een aangepast sociaal productgamma voor mensen met financiële moeilijkheden: een unicum in de Europese bankverzekeringssector.

Uiteraard houdt Belfius Insurance bij de samenstelling van haar beleggingsportefeuille rekening met meer dan louter financiële criteria: Economie, maatschappij, milieu en cultuur zijn belangrijke pijlers waarop de beleggingsstrategie Portfolio 21 sinds 2004 is gebouwd.

Belfius Insurance beschouwt haar kerntaak als een vorm van structurele solidariteit: verzekeren is niet enkel het betalen van een premie of het uitkeren van een schade. Het engagement omvat onder andere ook de zorg van en voor schadelijders, sociale re-integratie van slachtoffers met zware lichamelijke schade, en psychologische bijstand voor klanten die een ongeval hebben veroorzaakt

DecavitrofeeImageBelfius Insurance won al eerder Decavi-Trofeeën, en bouwt gestaag verder aan haar imago van kwaliteitsvolle verzekeraar.

Het is niet de eerste keer dat Belfius Insurance via haar merken in de prijzen valt, ook in 2005, 2007 en 2010 rijfde de verzekeraar een Decavi-trofee binnen met het DVV-merk. De Decavi-trofeeën hebben een stevige reputatie in de verzekeringssector opgebouwd. Hun doel? De verschillende verzekeringsproducten die aan de jury voorgesteld worden te belonen en de transparantie van de markt te verzekeren. Daarom gelden ze als de belangrijkste prijzen binnen de verzekeringswereld. Ze belonen immers niet alleen de laureaten, maar helpen de verzekerde vooral ook om een keuze te maken in functie van zijn of haar specifiek profiel.

Over Belfius Insurance

Belfius Insurance is de verzekeringspoot van Belfius Bank & Verzekeringen, en verdeelt haar producten (Leven, niet-Leven en kredieten) op de Belgische verzekeringsmarkt. Meer info? www.belfius-insurance.be.

Perscontacten

communication@belins.be + 32 2 286 61 78



Terug naar nieuwsoverzicht