Belfius Insurance publiceert jaarverslag 2015

09/05/2016

Belfius Insurance behaalde in 2015 een nettoresultaat van 216 miljoen euro. Daarmee dragen we voor meer dan 40% bij tot het resultaat van de Groep Belfius. Daarbovenop zijn we fier dat onze klanttevredenheid gehandhaafd blijft op 95%, met een stijging van zeer tevreden klanten van 28% naar 34%.

Resultaten 2015: kerncijfers

Resultaten 2015: meer in detail

> Doorloop de presentatie van de persontmoeting
> Lees het jaarverslag 2015

Een mooie, maar spannende toekomst

Met dit goeie resultaat moeten we als onderneming niet vals bescheiden zijn, maar rustig achteroverleunen is er niet bij. In de snel veranderende wereld waarin we nu leven, word je als onderneming immers genadeloos uit de markt geconcurreerd als je niet mee evolueert. Daarenboven tekenen er zich twee belangrijke tendensen af die ons dwingen een bijzondere toekomststrategie uit te stippelen. Enerzijds is er de steeds maar grotere invloed van de digitalisering en anderzijds is er de blijvende lage rentestand. Op die rentestand hebben we geen vat, wel op hoe we ermee omgaan. Op de enorme impact van de digitalisering op onze sector moeten we al even slim inspelen. Net daarom dachten we de strategie 2020 uit die onze positie de komende jaren nog moet versterken.

Terug naar het nieuwsoverzicht